Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo exitujú rôzne webové stránky? Nehovoríme o internetových obchodoch, alebo stránkach rôznych štátnych inštitúcií, ale o rôznych blogoch, či spravodajských, alebo hobby portáloch. Cieľom je samozrejme zarobiť. Na internete sa zarába z reklamy. Aby ste však aj reálne zarábali, vaše stránky musia mať návštevnosť. Ak ste sa teda do takéhoto podnikania pustili i vy, určite oceníte niekoľko rád zadarmo.
Návštevnosť = zárobok
Nestačí, ak sa na vašom webe bude zobrazovať reklama. Ak chcete zarábať z takzvanej PPC reklamy, potrebujete aby na vaše stránky chodilo čo najviac ľudí. V inom prípade z nej nezarobíte ani cent. Druhou možnosťou je akási priama reklama. Ak prevádzkujete web s návodmi na záhradkárčenie, forma so záhradným náradím vám zaplatí za to, že sa na nej bude zobrazovať reklama na ich firmu. Opäť raz však platí, že vám nikto nezaplatí, ak na vašu stránku nebudú chodiť ľudia. Čo nám z toho vychádza? Ak chcete zarábať, musíte sa dostať do povedomia.
Ako na to
Mnoho ľudí si myslí, že základom návštevnosti je kvalitný obsah. To je samozrejme pravda. Ak na vašom webe nebude čo čítať a pozerať, nemôžete čakať, že bude populárny. Kvalitný obsah, však nestačí. potrebná je aj SEO optimalizácia. To znamená napríklad to, že vašu stránku budú môcť ľudia nájsť vo vyhľadávači. Ak zadajú konkrétne výrazy, váš web im vyskočí ako jeden z prvých. Inak môžete tvoriť neskutočne zaujímavý obsah, ak sa však nikomu nezobrazí, je vám na nič. Ak chcete vedieť zárukou sú ľudia, ktorí vedia ako na to. Verte, že na vlastnú päsť to nie je tak jednoduché. Musíte sa dokonale orientovať vo svete SEO. Za takúto službu si musíte samozrejme zaplatiť. Pokiaľ vám však prevádzkovanie vášho webu začne naozaj zarábať, investícia na začiatok nie je vôbec na škodu.