Pri tvorbe e-shopu musia byť dodržané určité podmienky, aby mal zákazník jasno v tom, v akom stave je jeho objednávka. Práve preto sú všetky e-shopy v poslednom bode objednávky podobné, skoro rovnaké. V tomto bode objednávky musí byť graficky zrozumiteľný systém, aby neprichádzalo k omylom a nezrovnalostiam.
Čo mám konkrétne na mysli?
Niekedy si tieto e-shopy prezeráme a nájdeme zaujímavé produkty, ktoré nás oslovia. Oslovia nás natoľko, že si ich odložíme do virtuálneho košíka. Možno si to nakoniec rozmyslíme a možno si chceme dané produkty oficiálne objednať až neskôr, ak na ne budeme mať peniaze. V košíku môžu zostať, o objednávke zatiaľ nehovoríme. Práve preto objednávku vyplňujeme podrobnejšie, pretože pomocou nej dávame už jasne a oficiálne najavo, že tovar chceme a teda poskytovateľ dostane právo okamžite tovar objednať, zohnať, alebo ihneď zaslať na pobočku kuriérovi, teda ďalšiemu sprostredkovateľovi. Preto sa aj my formou týchto formulárov musíme jasne vyjadriť, že o tovar máme záujem.
Body ako:
• OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY
• POTVRDIŤ OBJEDNÁVKU
• POTVRDZUJEM OBJEDNÁVKU
• ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU
• DOKONČIŤ OBJEDNÁVKU
• OBJEDNAŤ
Musia byť riadne a viditeľne označené v rámčeku a po kliknutí na ne by sme mali byť presmerovaní na stránku ďalej, ktorá sa tejto danej veci týka. Toto pravidlo platí aj pre weby, ktoré niečo pomocou formulárov ponúkajú. Túto povinnosť majú takisto ja weby, ktoré poskytujú rôzne služby ako napríklad poskytovanie online kurzov, za ktoré sa platí. Pri rámčeku o dokončené objednávky musí byť písomne uvedený i zákon, ktorý sa na takú to formu podnikania a činnosti vzťahuje.
Pokiaľ web tento zákon pri objednávke neuvedie, jeho prevádzkovateľom hrozí finančná pokuta od Slovenskej obchodnej inšpekcie a takisto príjemca tovaru či služieb nemusí byť povinný za objednávku zaplatiť! Zákon ide v jeho prospech. Samozrejme iba vtedy, pokiaľ ten zákon na stránke pri objednávke neuvediete.